måndag 5 december 2016

Månadssammanfattning: November 2016


Böckerna som jag läser under november månad var: 
Alices Adventures in Wonderland - Lewis Carroll 
Uprooted - Naomi Novik 
Marked in Flesh - Anne Bishop 
The Lost Hero - Rick Riordan
Prisoner of Night and Fog - Anne Blackman 
En väktares bekännelser - Elin Säfström 

Antal lästa böcker:
På engelska:
På svenska: 1
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 1
Antal kortisar (under 200 sidor): 1
Bästa bok: 

Sämsta bok: - 
Månades överraskning: 

Månadens besvikelse: - 
Snyggast omslag: 

Kommentarer: November har verkligen varit en månad då det varit fullt upp känns det som. Det har varit mycket på jobbet vilket gjort att jag var så trött när jag kommit hem, och sedan har det varit många körövningar inför vår julkonsert,  så det har inte funnits lika mycket tid till läsningen tyvärr. Sedan råkade jag ju börja spela dataspel igen, vilket också tagit lite tid.. 
Det känns ändå okej med att det blev iallafall 6 böcker lästa, och dessutom var alla väldigt bra! 
I december hoppas jag att det ska finnas lite mer tid till att läsa ,  det borde det finnas när julkonserten är över iallafall.  
Som vanligt hoppas jag på att hinna avsluta lite serier, och sedan är jag väldigt sugen på att läsa om HP böckerna. 

Hur har eran november varit? Vad ska ni läsa i december? 

2 kommentarer:

  1. Jag brukar läsa om HP i december, men jag tror inte att det blir av i år. Har så mycket annat som också lockar. Hur bra var Marked in Flesh? Jag beställde faktiskt hem ett ex under black friday, så jag är så taggad på den nu! :D Lycka till med julkonserten och decemberläsningen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror inte att jag kommer hinna med allihopa, tänkte nog börja med den illustrerade utgåvan av de vises sten så får vi se om jag väljer att läsa de andra böckerna sen ;) Åh, den var väldigt bra! Blir bara lite smått irriterad på en sak, du kommer nog förstå när du läser den, hehe. Men jag längtar halvt ihjäl mig efter den femte boken nu kan jag säga :P Hoppas du kommer att gilla den! Tack, jag hoppas också att julkonserten kommer gå bra, börjar bli lite smått nervös men det blir nog roligt :)

      Radera

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...