fredag 28 april 2017

Fångad - Meredith Wild

Titel: Fångad 
Författare:
Meredith Wild
Språk:
Svenska
Serie:
Hackers #2
Antal sidor:
276
Utgiven:
November 2016













Beskrivning från Goodreads:
När berättelsen om Erica och Blake tar en helt ny vändning i andra delen av Hacker-serien Ericas nätbutik har gjort succé och hon har fått skinn på näsan i den glamorösa affärsvärlden. Samtidigt har hon öppnat sitt hjärta för Blake och bestämt sig för att inte låta någonting komma mellan dem även om det innebär att ge honom mer kontroll i sovrummet. Men när demoner från Ericas förflutna kommer i kapp och hotar såväl deras liv som kärlek fattar hon ett beslut som kan komma att förändra allt. Vem kan man egentligen lita på i en värld där alla vill lyckas, till vilket pris som helst?

Kommentarer:
Fångad är andra delen i Hacker serien och jag var inte överförtjust i första boken om Erica och Blake så därför dröjde det ganska länge innan jag plockade upp den andra delen.

Jag tyckte lite mer om Fångad då handlingen ändå var ganska spännande emellanåt och tempot var ganska högt och det gillade jag, men det som jag har lite svårt för med den här serien är allt drama som pågår hela tiden och så har jag även ganska svårt för karaktärerna och det gäller speciellt Erica som gjorde mig en aning fursterad då hon hade visa problem med att kommunicera. Jag tycker att det är jobbigt att läsa om personer som väljer att inte prata ut om saker och istället försöka lösa det på annat sätt.
Daniel och Ericas relation vill jag inte ens gå in på för det gjorde mig så fursterad och det var bara jobbigt att läsa om.

Blake tyckte jag lite mer om nu än tidigare, men hans kontrollbehov och svartsjuka har jag fortfarande svårt för då det inte är några egenskaper som jag tycker om hos karaktärer.
Sedan fanns det även en antydan till ett triangeldrama och det är inget som jag tycker om att läsa om alls.

Jag tyckte däremot mer om Blake och Ericas romans än tidigare och författaren kan det här med att skriva heta scener om jag säger så.

Nu kanske det verkar som jag inte alls gillade boken men Fångad bjöd ändå på en lättsmält underhållning så det var ändå en helt okej bok!


Betyg 5/10 


Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...