tisdag 7 december 2021

Klara och solen - Kazuo Ishiguro

Titel: Klara och solen
Författare:
Kazuo Ishiguro
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
309
Utgiven:
Mars 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris


Beskrivning från Goodreads:
Från sin plats i butiken som säljer artificiella vänner observerar Klara - en artificiell vän med enastående iakttagelseförmåga - noggrant beteendet hos dem som kommer in för att handla. Hon hyser gott hopp om att en kund snart ska välja just henne. Men när möjligheten till ett helt nytt liv väl dyker upp varnas Klara för att inte lita för mycket på löften från människor.


I denna glimrande roman skildrar Kazuo Ishiguro vår snabbt föränderliga värld genom en oförglömlig berättares ögon och utforskar en grundläggande fråga: Vad betyder det att älska

Kommentarer:
Klara och solen är den första boken jag läst av Ishiguro men det kommer inte bli den sista för jag vill verkligen läsa mera av honom!

Jag älskade första halvan av boken, det var så intressant och jag ville bara få veta mer om Klara. Dock tyckte jag att andra halvan var lite seg och jag tappade intresset lite. Jag hade önskat något mer men jag är inte säker på vad.
Handlingen var minst sagt intressant, det påminner inte om något jag läst tidigare och språket tyckte jag var helt fantastiskt!

Klara och solen bjöd på en vacker läsning och jag ser fram emot att läsa mer av Ishiguro i framtiden!

Betyg 8/10
 


Tusen tack till Wahlström & Wistrand för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...