torsdag 10 november 2022

Blodspakten - Johan Rundberg

Titel: Blodspakten
Författare:
Johan Rundberg
Språk:
Svenska
Serie:
Månvind & Hoff #4
Antal sidor:
200
Utgiven:
Juni 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
På resan från Stockholm upptäcker Mika att Valdemar är mer illa däran än hon har förstått. Tänk om han dör ifrån henne nu? Väl framme vid Gilles gods misstas de för poliser från Uppsala som av någon anledning kallats till godset. Mika spelar med för att vinna tid. Men vem eller vad är det som stryker runt godset om nätterna och gör så att alla dörrar hålls låsta? Och var gömmer sig fröken Månvind, Mikas mamma? Det blir en strapatsrik färd i jakten på Mikas ursprung.

Kommentarer:
Blodspakten är den fjärde delen i serien Månvind & Hoff och jag som trodde att det bara skulle vara tre delar blev så glad när jag såg att det fanns en fjärde.

Den här serien är så bra och fängslande och jag ville bara hela tiden fortsätta att läsa. Jag gillade också den mystiska stämningen som fanns genom hela boken. Språket är riktigt fint och handlingen har också hela tiden ett driv framåt. Mika är en underbar karaktär och det är så roligt att få lära känna henne mer.

Nu blir det att hålla alla tummar och tår för att det kommer mer!

Betyg 7/10


Tack till Natur&kultur för recensionsexemplaret! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...