fredag 19 maj 2023

Blodskymning - Lovisa Wistrand

Titel: Blodskymning 
Författare:
Lovisa Wistrand
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
363
Utgiven: Maj 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
I arenan ska alla dö. Är det ens möjligt att överleva Blodskymning?


År 2083 har kvinnorna tagit makten och ett radikalt, feministiskt parti styr Sverige. Alla pojkar och män har stängts in i arbetsläger, fängelser och reproduktionscenter.


Diktatorns dotter Kiala utbildas till att bli moderns efterträdare, men när hon hittar en skadad man ställs allt på ända. Vem är han? Vad har han gjort? Och vågar hon hjälpa honom?


Sylvain arbetar för motståndsrörelsen. Hans uppdrag är att kidnappa diktatorns dotter och utpressa ledningen. Men Kiala är inte som han trodde. Allt går fel och snart kastas de in i ett farligt spel som ingen kan vinna.

Kommentarer:
Blodskymning är en fristående dystopi och oj vad bra denna bok var säger jag bara! Wistrand har ännu en gång imponerat med fantastiska karaktärer och skapat en skrämmande och rå värld, och det var bara så bra. Jag slukade denna bok då den omöjligt gick att sluta läsa, och när den var slut satt jag bara och kände mig tom. Jag ville ha mer, mer av Kiala och Sylvain!
Handlingen var så spännande och full av oväntade vändningar, och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.

Precis som i Wistrands andra böcker var språket så fint och gjorde att läsningen flöt på bra. Jag vet inte vad jag mer ska skriva, men Blodskymning var helt fantastisk, och jag älskade varje sida!

Betyg 9/10


Tack för att jag fick förhandsläsa Seraf förlag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...