onsdag 3 juli 2024

När vi var fåglar - Ayanna Lloyd Banwo

Titel: När vi var fåglar
Författare:
Ayanna Lloyd Banwo
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
300
Utgiven:
November 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Det här är en spökberättelse, en kolonial thriller, en kärlekshistoria.


Darwin och Yejide lär känna varandra på kyrkogården i Port Angeles, Trinidad. Båda har något som den andra behöver, och båda bär på familjehemligheter som de måste befria sig från. Darwin har vuxit upp som rastafari och har lärt sig att döden måste undvikas till varje pris, medan Yejide som alla kvinnor i sin släkt har ärvt förmågan att hjälpa döende själar till andra sidan. På den gamla mytomspunna kyrkogården tvingas de möta både det förflutna och framtiden samtidigt som staden håller på att explodera.

Kommentarer:
När vi var fåglar är en bok jag blev väldigt nyfiken på, och mest av det vackra omslaget och jag förväntade mig att boken skulle vara spännande och lite kuslig då baksidan nämner att boken är en spökberättelse.

Tyvärr var det inte vad jag fick utav läsupplevelsen. Jag upplevde att handlingen var ganska långsam och seg emellanåt och även om språket var väldigt fint, kände jag mig ganska uttråkad av boken och det är tyvärr inte så roligt. Boken är inte heller kuslig överhuvudtaget och det är egentligen inte något dåligt men jag hade bara förväntat mig något annat. Den här boken passar säkert någon annan så om den låter intressant så kan ni ge den en chans. 


Betyg 4/10


Tack Albert Bonniers Förlag för recensionsexemplaret! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Molnhåret - Sabina Zaynab Hassan

Titel: Molnhåret  Författare: Sabina Zaynab Hassan Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 32 Utgiven: Juni 2023 Finns hos: Bokus / Adlib...