torsdag 4 maj 2017

Månadssammanfattning: April 2017

Läst i april: 
A List of Cages - Robin Roe 
Mörk Ängel - Lani Taylor 
The Son of Neptune - Rick Riordan
The Forbidden Wish - Jessica Khoury 
Fångad - Meredith Wild 
The Girl of Fire and Thorns - Rae Carson 
His Majety´s Dragon - Naomi Novik (ej med på bild) 
Finding Audrey - Sophie Kinsella (ej med på bild) 

Antal lästa böcker:

På engelska: 7
På svenska: 1
Antal tegelstenar (över 500 sidor):
Antal kortisar (under 200 sidor): 0
Bästa boken: A List of Cages av Robin Roe! 

Sämsta boken: Tyvärr föll inte Fångad mig i smaken och blev tyvärr den sämsta boken den här månaden.. 

Månadens överraskning: 
Det var ingen bok den här månaden som överraskade mig, eller isf är det A List of Cages för jag trodde inte att jag skulle älska den så pass mycket. 
Månadens besvikelse: Jag trodde att jag skulle gilla Mörk Ängel mycket mer än vad jag gjorde.. 

Snyggast omslag: 

Kommentarer: 
Under de första två veckorna av April läste jag faktiskt ingenting, men sedan hade jag semester och då blev det en del läst och sedan flöt på igen så jag är väldigt glad över att det blev 8 böcker lästa. 
Under Maj ser jag mest fram emot att läsa A Court of Wings and Ruin som jag håller på och läser nu och även om jag inte har kommit så långt än så vet jag att den kommer vara helt underbar! 
När det gäller vad jag ska läsa mer i maj så tror jag faktiskt att jag kommer att lägga upp en TBR för det var väldigt länge sedan som jag gjorde det. 

Hur gick läsningen för er i april och vad ska ni läsa i maj? 




4 kommentarer:

  1. Åh, har du börjat läsa om Temeraire! Visst är han underbar?
    Blev väldigt nyfiken på flera av böckerna i di aprilhög. Kommer det recensioner på alla? Eller kanske miniomdömen?
    Jag har inget planerat för maj men jag är sugen på att ta tag i Crown of Midnight snart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, han är så underbar och han var det bästa med hela boken :D Ser fram emot att läsa fortsättningen på serien för jag vill verkligen läsa mer om honom! Vad roligt att det är några böcker som du är nyfiken på, jag hoppas få upp någon slags recension på alla inom kort! Var det någon särskild bok som du var mer nyfiken på så kan jag försöka prioritera den :)
      Åh, Crown of Midnight... Jag är så sugen på att läsa om den snart för det är fortfarande min favoritbok i hela serien :)

      Radera
    2. Härligt att du gillade Temeraire! :) Jag har av någon anledning bara läst fyra av böckerna hittills men ska nog ta tag i femman snart. :)
      Jag blev lite extra nyfiken på The Forbidden Wish, A List of Cages och The Girl of Fire and Thorns, mest pga titlarna. :) Rick Riordans böcker vill jag läsa någon gång (typ allihop) men vi får se när det blir.

      Radera
    3. Okej! Då vet jag vilka recensioner som jag ska försöka prioritera lite :) Men jag kan verkligen rekommendera A List of Cages redan nu! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...