söndag 14 februari 2021

Resan till Pandoria - Carbone

Titel: Resan till Pandoria 
Författare:
Carbone
Språk:
Svenska
Serie:
Glaskulans värld #1
Antal sidor:
56
Utgiven:
Augusti 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
En dag ger Linneas pappa henne en spelande glaskula som en gång tillhört hennes nu försvunna mamma. Föga anar hon att kulan snart leder henne till en magisk värld, där sökandet efter hennes mamma tar sin början. På vägen upplever hon fantastiska äventyr och träffar magiska varelser, som lär henne om vänskap, fiender och om att bli vuxen.


Kommentarer:
Resen till Pandoria är första delen i barnserie som heter Glaskulans värld och jag måste börja med att nämna den fantastiskt fina tecknarstilen detta seriealbum hade! Jag fastnade på en gång för hur fint det var.

Handlingen liknar andra barnböcker jag har läst, men jag gillade den, det var intressant att få följa med Linnea till glaskulans värld med alla olika typer av varelser det fanns där.
Språket var fint och medryckande och jag ville hela tiden fortsätta att läsa.

Jag ser fram emot att läsa andra delen i serien snart!

Betyg 6/10


Tusen tackt till Egmont publishing för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...