söndag 4 juli 2021

Magus of the Library, vol 1 - Mitsu Izumi

Titel: Magus of the Library , vol 1
Författare:
Mitsu Izumi
Språk:
Engelska
Serie:
Magus of the Library #1
Antal sidor:
240
Utgiven:
Juli 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
In a lushly-detailed fantasy world reminiscent of Arabian Nights, the Great Library is the center of learning in the world, and its librarians are capable of magnificent feats of magic! In a small village far from the Library, a poor little elf boy struggles against bullies who call him 'knife-ears.' His only solace: the books he sneaks out of the village's tiny branch library, which he's not allowed in. When a librarian from the Great Library arrives, he's dazzled by her knowledge and glamour. Their meeting will change his life and begin the adventure he s always dreamed of having!

Kommentarer:
Magus of the Library vol 1 var verkligen helt fantastisk! Jag fastnade för den vackra tecknarstilen på en gång och jag älskade den magiska stämningen som fanns genom hela bokens gång. Jag försökte att inte läsa ut den för fort för jag ville bara att den skulle räcka länge men samtidigt ville jag få veta vad som skulle hända. 

Har du tänkt prova manga men inte vetat vart du ska börja så tycker jag absolut att denna manga är en bra start!

Handlingen var så fin och charmig och som bokälskare kunde man verkligen relatera till Theos vilja att få låna böcker på biblioteket och få lära sig mer.
Det är en sådan fin berättelse och jag gillade verkligen karaktärerna.

Jag kan knappt vänta tills jag kan köpa nästa volym för jag behöver mer!

Citat:
 "To protect a text is to protect the world itself."

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...