tisdag 25 april 2023

En gnista i mörkret - Stacy Willingham

Titel: En gnista i mörkret 
Författare:
Stacy Willingham
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
335
Utgiven:
Mars 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 




Beskrivning från Goodreads:
Chloe Davis är dotter till en seriemördare som dömdes och fängslades när hon var tolv. Offrens kroppar påträffades aldrig och de döda flickorna antas vara gömda någonstans i Louisianas våtmarker. Fallet blev ökänt och familjen slogs i spillror.

Pappans brott hemsöker henne fortfarande, men Chloe har lyckats bygga upp ett nytt liv. Hon är numera en respekterad psykolog verksam i Baton Rouge, och hon har en kärleksfull pojkvän. Men hon har inte lyckats slå sig fri - ibland blir hon paranoid och tror att det förflutna ska komma ikapp henne.

När en ung flicka - som också är en av hennes egna patienter - försvinner, blir Chloes värsta mardröm verklighet. En gnista är allt som behövs för att allt i tillvaron ska förvandlas till aska och mörker. Efter så många år trodde hon inte att fler mord skulle begås, men hon hade fel.

Kommentarer:
En gnista i mörkret har jag varit nära på att beställa på engelska flera gånger så när den dök upp som en spännande överraskning blev jag väldigt glad!

Jag tyckte att En gnista i mörkret var bra, det var en spännande och händelserik bok men slutet var lite för förutsägbart. Den gick fort att läsa då jag hela tiden ville veta vad som skulle hända. Jag gillade också karaktärerna, även om ingen blev en ny favorit.

En gnista i mörkret var en bra bok och jag är glad att jag har läst den!

Betyg 6/10


Tack Modernista för överraskningen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...