fredag 27 september 2024

Min stjärna för alltid - Sofie Sarenbrant

Titel: Min stjärna för alltid 
Författare:
Sofie Sarenbrant
Språk:
Svenska
Serie:
Mira och Månen#3
Antal sidor:
215
Utgiven:
Augusti 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Äntligen är det dags för det efterlängtade ridlägret som trettonåriga Mira har sparat ihop till alldeles själv. Hon ser fram emot att galoppera med favoritponnyn Månen över ängarna och ha picknick i gräset med vännen Melvin. Men provridningen går inte bra och hon får en annan häst. Dessutom vill Melvin hellre hänga med en kille som bor på gården.

Kommentarer:
Min stjärna för alltid är den tredje delen i serien om Mira och Månen och det är en serie framförallt till barn i åldern 9-12 år men som ni säkert vet vid det här laget så går den här serien utmärkt att läsa i vuxen ålder också. Jag tror att många vuxna som till exempel föräldrar och lärare, skulle behöva läsa den här serien, eftersom det är så viktiga ämnen som tas upp och samtidigt är böckerna så fina på samma gång och man som läsare får känna alla möjliga slags känslor. 
Sarenbrant använder sig också utav att mycket fängslande språk, vilket gör att det är svårt att sluta läsa.

Det är absolut inte ett måste att ha ett hästintresse för att uppskatta böckerna om Mira och Månen, utan denna serie kan läsas av alla. Sedan att det är mysigt att få läsa om hästar är ett plus.
I den här tredje boken får vi följa med Mira till ett ridläger och jag tror att många läsare kan känna igen sig i alla tankar som ett läger kan väcka.
Mira är en karaktärer som jag gillar att läsa om, och jag tror att många kan känna igen sig i hennes tankar och funderingar, och det är säkert många som är rädd för att inte passa in, men den här boken visar att det kan bli bra ändå, om inte bättre.

Min stjärna för alltid bjöd på en fantastisk läsupplevelse och jag inte nog rekommendera den här serien, snälla läs dem!

Betyg 9/10


Tack Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min stjärna för alltid - Sofie Sarenbrant

Titel: Min stjärna för alltid  Författare: Sofie Sarenbrant Språk: Svenska Serie: Mira och Månen#3 Antal sidor: 215 Utgiven: Augusti 20...