tisdag 19 april 2016

The Kiss of Deception - Mary E. Pearson

Titel: The Kiss of Deception 
Författare:
Mary E. Pearson
Språk:
Engelska
Serie:
The Remnat Chronicles #1
Antal sidor:
489
Utgiven:
July 2014













Beskrivning från Goodreads:
A princess must find her place in a reborn world.
She flees on her wedding day.
She steals ancient documents from the Chancellor's secret collection.
She is pursued by bounty hunters sent by her own father.
She is Princess Lia, seventeen, First Daughter of the House of Morrighan.
The Kingdom of Morrighan is steeped in tradition and the stories of a bygone world, but some traditions Lia can't abide. Like having to marry someone she's never met to secure a political alliance.


Fed up and ready for a new life, Lia flees to a distant village on the morning of her wedding. She settles in among the common folk, intrigued when two mysterious and handsome strangers arrive—and unaware that one is the jilted prince and the other an assassin sent to kill her. Deceptions swirl and Lia finds herself on the brink of unlocking perilous secrets—secrets that may unravel her world—even as she feels herself falling in love.

Kommentarer:
The Kiss of Deception har fått stå oläst ett tag då jag införskaffade mig den någon gång i höstas, och mycket var för att jag gillade omslaget väldigt mycket faktiskt.
Jag är väldigt glad över att jag väntade med att läsa den eftersom andra boken redan är ute och den tredje kommer ut i år, vilket känns väldigt skönt eftersom jag verkligen ser fram emot att få läsa dem eftersom jag älskade The Kiss of Deception!

The Kiss of Deception berättas ur tre olika synvinklar, Prinsessan Lia (eller Arabella som egentligen heter), prinsen som hon skulle gifta sig med och lönnmördaren som är ute efter att döda henne.
När det gäller prinsen och lönnmördaren så får vi inte får veta vem som är vem förens ganska sent i boken, vilket var väldigt spännande och självklart gissade jag fel på vem som var vem, men det är en anna sak.

Jag gillade verkligen Lia då jag tyckte att hon var väldigt modig och smart samtidigt som hon var både omtänksam och ville allas bästa. Jag gillar när författaren lyckas med att skapa en kvinnlig huvudkaraktär som är både stark, modig och smart och även är väldigt snäll och jag tycker att Lia är precis så.
Jag gillade även Pauline som också var väldigt modig, och deras vänskap var väldigt fin.

Något jag gillar är att även om det är en kärlekstriangel med, så var det inget som jag störde på eftersom jag tyckte att det skötes på ett ganska bra sätt och det blev inget överdrivet drama, och jag tyckte inte heller att det var någon ”insta love”som jag hade hört att det skulle vara, vilket var skönt!

Jag tyckte att The Kiss of Deception var väldigt fängslade och även om mitten av boken var lite långsam så gjorde det ingenting, eftersom jag gillade hela världen och miljön som Pearson hade byggt upp med alla de målande betskrivningarna av landskapen, jag kunde verkligen föreställa mig allting.
Sedan var slutet så otroligt spännande, och jag kommer definitivt att läsa fortsättningen väldigt snart!

Citat:
“If I could only reach out and touch the stars, I would know everything. I would understand.”

Betyg 9,5/10 

2 kommentarer:

  1. oooh nu blir jag riktigt sugen på att läsa denna! Får nog klicka hem den från nästa bookdep beställning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Jag hoppas du kommer gilla den :)

      Radera

Flyg, flyg - Susanna Lundell

Titel: Flyg, flyg Författare: Susanna Lundell Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 128 Utgiven: September 2023 Finns hos: Bokus / Adli...