tisdag 28 juni 2016

Obsidian - Jennifer L. Armentrout

Titel: Obsidian 
Författare:
Jennifer L. Armentrout
Språk:
Engelska
Serie:
Lux #1
Antal sidor:
335
Utgiven:
Maj 2012















Beskrivning från Goodreads:
Starting over sucks.

When we moved to West Virginia right before my senior year, I’d pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring… until I spotted my hot neighbor, with his looming height and eerie green eyes. Things were looking up.
And then he opened his mouth.

Daemon is infuriating. Arrogant. Stab-worthy. We do not get along. At all. But when a stranger attacks me and Daemon literally freezes time with a wave of his hand, well, something… unexpected happens. 
The hot alien living next door marks me.
You heard me. Alien. Turns out Daemon and his sister have a galaxy of enemies wanting to steal their abilities, and Daemon’s touch has me lit up like the Vegas Strip. The only way I’m getting out of this alive is by sticking close to Daemon until my alien mojo fades. 

If I don’t kill him first, that is.

Kommentarer:
Obsidian är första boken i Lux serien som är väldigt populär, och jag kan säga att jag trodde inte att jag skulle gilla Obsidian, men efter bara några sidor så var jag helt fast och den gick inte att sluta läsa! Jag älskar när böcker överaskar en på det sättet.

Det jag gillade mest med Obsidian var helt klart karaktärerna, och jag älskade Katy! För det första så är hon en bok bloggare, och det var så roligt att läsa om hennes inlägg och bokintresse. Det var ett stort plus!
Sedan gillade jag även att hon verkligen kunde stå på sig och att inte föll för Daemon på en gång bara för att var snygg, utan istället körde hon sitt eget race så att säga.

När det gäller Daemon så är han en typsik ”bad boy”, han är dryg och kaxig, och en riktig tönt ibland. Men sedan är han såklart hur snygg som helst, och till slut börjar han även visa en annan sida.  Hur går det inte att falla för honom? Jag trodde ärligt talat inte att jag skulle gilla honom så mycket som jag gjorde då jag trodde att jag hade kommit över hela ”bad boys” fasen, men tydligen inte..

Dee som är Daemons syster var också en favorit då jag verkligen gillade Katy och Dees vänskap, och Dee var så full av energi och gullig!

Jag ser verkligen fram emot att fortsätta med serien, och jag hoppas att de andra böckerna är minst lika bra som Obsidian!

Citat:

“Daemon: I checked out your blog.
Katy: Stalking me again, I see. Do I need to get a restraining order?
Daemon: In your dreams, Kitten. Oh wait, I'm already starring in those, aren't I?
Katy: Nightmares, Daemon. Nightmares.” 

Betyg 8/10 

4 kommentarer:

  1. Kul att du gillade denna. Jag älskade de tre första böckerna när jag läste dem för några år sedan, men har fortfarande inte kommit mig för att plocka upp bok 4 & 5. Men nån gång. Och visst är Daemon för härlig? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det är så jobbigt när man påbörjar en serie och sedan blir det aldrig av att man fortsätter... Hoppas du gillar fortsättningen när det väl blir av att du läser den iaf :) Ja, Daemon är riktigt härlig! :)

      Radera
  2. Vad kul att du tyckte om den! Har varit sugen på att påbörja Lux serien ganska länge, men det har bara aldrig blivit av. Kanske är dags för mig att plocka upp den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var mycket bättre än jag trodde :) Om du har varit sugen på serien tycker jag definitivt att du ska ge den en chans snart! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...