torsdag 16 juni 2016

The Runaway King - Jennifer A. Nielsen

Titel:  The Runaway King 
Författare:
Jennifer A. Nielsen
Språk:
Engelska
Serie:
The Ascendence Trilogy
Antal sidor:
331
Utgiven:
Mars 2013















Beskrivning från Gooodreads:
A kingdom teetering on the brink of destruction. A king gone missing. Who will survive? Find out in the highly anticipated sequel to Jennifer A. Nielsen's blockbuster THE FALSE PRINCE!

Just weeks after Jaron has taken the throne, an assassination attempt forces him into a deadly situation. Rumors of a coming war are winding their way between the castle walls, and Jaron feels the pressure quietly mounting within Carthya. Soon, it becomes clear that deserting the kingdom may be his only hope of saving it. But the further Jaron is forced to run from his identity, the more he wonders if it is possible to go too far. Will he ever be able to return home again? Or will he have to sacrifice his own life in order to save his kingdom?

Kommentarer:
The Runaway King är andra delen i The Ascendence Trilogy och jag tyckte att den var lika bra om inte lite bättre än The False Prince och jag är så glad över att jag valde att ge den här serien en chans för den har blivit en stor favorit hos mig!

Som jag nämnde i min recension till The False Prince så älskar jag verkligen karaktärerna i den här serien, de är så underbara allihopa och speciellt huvudkaraktären Sage (eller Jaron)  som är otroligt listig och alltid är ett steg före alla andra samtidigt som han är mycket mer omtänksam än vad alla tror.

När det gäller handlingen är det alltid svårt att skriva något om den när det är en uppföljare, men The Runaway King var väldigt spännande och det fanns ingen tråkig stund utan det hände saker hela tiden, vilket alltid uppskattas!

The Runaway King var en härlig uppföljare till The False Prince och jag kan knappt vänta tills jag ska läsa den tredje och avslutade delen i serien som är The Shadow Throne! 


Citat:
“Above all else, I think that you are a compulsive liar.
"My laughter was tense, but sincere. "Hardly. In fact, I consider myself a compulsive truth teller. It's only that everyone else seems compelled to misunderstand me.”

Betyg 9/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...