torsdag 14 juli 2016

En liten book haul...

Det har dykt upp flera böcker på senaste tiden, och jag tänkte att det är dags att visa upp dem. 

På TBD  för ett tag sedan, hittade jag alla böckerna i The Mortal Instruments av Cassandra Clare i en väldigt fin utgåva som jag inte hade sett tidigare, och dessutom var böckerna väldigt billiga så då kunde jag inte låta bli att dem köpa såklart.



Visst är de fina? 

Book Depository hade även en väldigt fin box med Mistborn trilogin av Brandon Sanderson och som ni säkert vet vid det här laget så vill jag läsa allt av honom nu, och jag läste den första boken på svenska men har nu tänkt läsa resten på engelska för att jag inte kommer orka vänta tills alla delarna översätts. 


Sedan fick jag hem ett efterlängtat recensionsexemplar får bästa Modernista, nämligen Glassvärdet av Victoria Aveyard, ett stort tack! Jag ser verkligen fram emot att läsa den väldigt snart. 


Resten av böckerna kommer bland annat från olika beställningar från Bokus och Adlibris 



Onyx och Opal av Jennifer L. Armentrout som är del två och tre i Lux serien. 
Onyx har jag redan läst och jag ser fram emot att läsa Opal. 


The Heart of Betrayl av Mary E. Pearson som är uppföljaren till The Kiss of Deception som jag fullkomligt älskade och jag hoppas läsa The Heart of Betrayl väldigt snart innan den tredje delen släpps! 

Stolen Songbird av Danielle L. Jensen blev ett spontan köp när jag var i Uppsala för ett tag sedan. 


To all the boys I´ve loved before av Jenny Han 
Jag har velat läsa den ett bra tag så jag hoppas det blir att jag läser den nu i sommar!


My Lady Jane av tre författare, Cynthia Hand, Brodi Ashton och Jodie Medows 

Ivory and Bone av Julie Eshbaugh


And I Darken av Kiersten White
The Rose and the Dagger av Renee Ahideh 

And I Darken håller jag på och läser just nu och gillar den väldigt mycket, och de andra böckerna ser jag fram emot att läsa väldigt snart!




Jag hade visst helt glömt bort att visa upp en till bok som var väldigt billig på Book Depository, som dessutom visade sig vara signerad, det var en rolig överraskning!

Alienated av Melissa Landers 


Var det alla böckerna? Nej för igår var jag och min man på SF bokhandeln i stan och det slutade med det här... 


Men vilka böcker som fick följa med hem därifrån tänkte jag visa upp i ett annat inlägg väldigt snart. 


Är det någon av de här böckerna som du har läst så får du gärna berätta vad du tyckte isåfall! 

4 kommentarer:

  1. The Mortal Instruments var väldigt fina :) Har inte heller sett de utgåvorna tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev väldigt glad när jag hittade dem :) Hoppas på att fortsätta med serien snart också :)

      Radera
  2. Åh, så många fina böcker. Jag är SÅ nyfiken på My Lady Jane, så ser fram emot att få höra vad du tyckte om den sen. Även Ivory & Bone är jag intresserad av. :)
    TMI tillhör ju mina favoritserier, The Heart of Betrayal, To All the Boys I've Loved Before & Alienated är alla jättebra. Älskade And I Darken. Och Stolen Songbird var jag inte alltför imponerad av, men vet att många andra älskar den. Hoppas du kommer att tycka om alla dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ser fram emot att läsa alla! :) My Lady Jane hoppas jag på att läsa väldigt snart, och även The Heart of Betrayal! And I Darken var väldigt bra, och också ganska lärorik faktiskt :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...