lördag 16 juli 2016

Onyx - Jennifer L. Armentrout

Titel: Onyx
Författare:
Jennifer L. Armentrout
Språk:
Engelska
Serie:
Lux #2
Antal sidor:
416
Utgiven:
Augusti 2012














Beskrivning från Goodreads:
Being connected to Daemon Black sucks…

Thanks to his alien mojo, Daemon’s determined to prove what he feels for me is more than a product of our bizarro connection. So I’ve sworn him off, even though he’s running more hot than cold these days. But we’ve got bigger problems.

Something worse than the Arum has come to town…

The Department of Defense are here. If they ever find out what Daemon can do and that we're linked, I’m a goner. So is he. And there's this new boy in school who’s got a secret of his own. He knows what’s happened to me and he can help, but to do so, I have to lie to Daemon and stay away from him. Like that's possible. Against all common sense, I'm falling for Daemon. Hard.

But then everything changes…

I’ve seen someone who shouldn’t be alive. And I have to tell Daemon, even though I know he’s never going to stop searching until he gets the truth. What happened to his brother? Who betrayed him? And what does the DOD want from them—from me?

Kommentarer:
Efter att ha läst första boken i lux serien, Obsidian så var jag väldigt sugen på att läsa fortsättningen på serien och Onyx var bra, men jag tyckte inte riktigt lika mycket om den som Obsidian.

Jag tyckte att första halvan på boken var ganska seg, och det hände inte så mycket, men sedan kom slutet som var riktigt bra och det gjorde upp för den första halvan.

Jag hade även lite småproblem med Katy då jag inte alls tyckte om att hon nästan övergav Dee bara för att  hon inte visste hur hon kände för Daemon, och jag tyckte att det var väldigt jobbigt att hon hela tiden ändrade sig med att i vissa stunder hata Daemon och sedan tyckte hon om honom igen.
Daemon var nog min favorit i den här boken, och jag tyckte om att man fick se lite andra sidor hos honom och inte bara hans ”bad boy” sida så att säga även om han fortfarande kunde irritera mig en del.

Onyx var bra och underhållande och jag kommer nog att plocka upp den tredje boken snart eftersom slutet på Onyx var så otroligt spännande!

Citat:
“Your mail could've waited." Daemon followed me into the kitchen. "What is it? Just books?"
Grabbing the OJ from the fridge, I sighed. People who didn't heart books didn't understand.” 

Betyg 7/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...