tisdag 9 maj 2017

A List of Cages - Robin Roe

Titel: A List of Cages 
Författare:
Robin Roe
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
320
Utgiven:
Januari 2017













Beskrivning från Goodreads:
When Adam Blake lands the best elective ever in his senior year, serving as an aide to the school psychologist, he thinks he’s got it made. Sure, it means a lot of sitting around, which isn’t easy for a guy with ADHD, but he can’t complain, since he gets to spend the period texting all his friends. Then the doctor asks him to track down the troubled freshman who keeps dodging her, and Adam discovers that the boy is Julian—the foster brother he hasn’t seen in five years.


Adam is ecstatic to be reunited. At first, Julian seems like the boy he once knew. He’s still kindhearted. He still writes stories and loves picture books meant for little kids. But as they spend more time together, Adam realizes that Julian is keeping secrets, like where he hides during the middle of the day, and what’s really going on inside his house. Adam is determined to help him, but his involvement could cost both boys their lives…

Kommentarer:
A List of Cages blev jag väldigt nyfiken på att läsa innan den kom ut i januari och sedan dess har den fått otroligt mycket positiva recensioner så jag blev minst sagt ännu mer nyfiken på att få reda på vad den handlade om, och jag kan verkligen förstå varför alla älskar den för A List of Cages var helt otrolig! 

Handlingen vill jag inte säga för mycket om för det är nog bättre om man inte vet så mycket, men jag kan säga att det är ingen fluffig contemporery utan handlingen har sina mörka stunder, men det är mycket fokus på vänskap jag fastnade direkt för karaktärerna, Adam och Julian och jag blev faktiskt förvånad över hur mycket jag brydde mig om dem båda två.
Adam som var så skör och som jag bara ville krama om, och Julian som var så omtänksam och fin. Deras vänskap var så fin så att jag blev alldeles varm i hjärtat. 

A List of Cages var i många stunder väldigt jobbig och tuff att läsa, men samtidigt var den så fantastisk och det här är en bok som jag rekommenderar alla för den är så viktigt. Bara läs den!

Citat:
“It's strange how many ways there are to miss someone. You miss the things they did and who they were, but you also miss who you were to them. The way everything you said and did was beautiful or entertaining or important. How much you mattered”

Betyg 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...