onsdag 31 maj 2017

Waiting on Wednesday - Our Dark Duet

Waiting on Wednesday startades av Jill från Breaking the spine. Det är till för att visa upp kommande böcker man längtar lite extra till.


                                                    Our Dark Duet av Victoria Schwab 

                                                                         13:e juni 2017


Kate Harker is a girl who isn’t afraid of the dark. She’s a girl who hunts monsters. And she’s good at it. August Flynn is a monster who can never be human, no matter how much he once yearned for it. He’s a monster with a part to play. And he will play it, no matter the cost.

Nearly six months after Kate and August were first thrown together, the war between the monsters and the humans is terrifying reality. In Verity, August has become the leader he never wished to be, and in Prosperity, Kate has become the ruthless hunter she knew she could be. When a new monster emerges from the shadows—one who feeds on chaos and brings out its victim’s inner demons—it lures Kate home, where she finds more than she bargained for. She’ll face a monster she thought she killed, a boy she thought she knew, and a demon all her own. 

Kommentarer: Jag läste nyligen ut This Savage Song och tyckte mycket om den så jag längtar väldigt mycket efter att få läsa Our Dark Duet! Dessutom är ju omslaget otroligt fint!

6 kommentarer:

  1. Åhh ja det gör jag med! :) har du läst Scwabs andra serie?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas den är bra! :) Nej jag har inte det, men vill så gärna läsa mer av henne!

      Radera
  2. Låter spännande! :) Och ja, grymt omslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör den? Hoppas den är minst lika bra som This Savage Song!

      Radera
  3. Jag måste verkligen läsa något av Schwab. Det är alldeles för många böcker som blivit populära där! Att göra för året kanske ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så sugen på att läsa hennes andra serie och även Vicious som också verkar så bra :) Hehe ja jag håller med dig, hur får man tiden att räcka till allt man vill läsa? :P

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...