torsdag 10 januari 2019

Sömnernas sömn - Elin Säfström

Titel: Sömnernas sömn 
Författare:
Elin Säfström
Språk:
Svenska
Serie:
En väktares bekännelser #3
Antal sidor:
313
Utgiven:
September 2018 

Finns hos: Bokus/Adlibris







Beskrivning från Adlibirs:
Stockholm är fullproppat med tomtar, troll, älvor och andra väsen, men de flesta människor ser dem inte. Och det är Tildas jobb att se till att det fortsätter så. Men det är inte så lätt, när det är dags för tomteting, och stan svämmar över av berusade tomtar. En morgon hittas flera ihjälbitna getter på Skansen. Både Tilda och de trollfientliga tomtarna är övertygade om att det är ett troll som varit framme. Tomtar och troll ställs mot varandra och konflikten trappas upp, samtidigt som fler döda djur dyker upp, i oväntade konstellationer. Vem är det som dödar djuren och varför?

Kommentarer:
Jag har gillat de tidigare böckerna om Tilda och Sömnernas sömn är den tredje och sista delen och den gjorde mig inte besviken utan jag tyckte snäppet bättre om den här än del två! Jag blev lite förvånad över att den här boken var lite mörkare än de andra två,men det gillade jag.
Precis som de andra böckerna så var Sömnernas sömn både charmig, fantasifull och handlingen var fartfylld och spännande och såklart fullt av tomar, troll och älvor.
Tilda har vuxit en del som person sedan bok ett och jag gillade henne ännu mer i den här boken. Hon fortsätter vara ironisk och det var flera gånger som jag log åt henne.

Sömnerans sömn bjöd på en härlig läsning och det är lite tråkigt att det har var sista boken om Tilda för jag hade gärna läst mer om henne.

Betyg 7,5/10

Tusen tack till Lilla Piratförlaget för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...