söndag 8 november 2020

Hemmet - Mats Strandberg

Titel: Hemmet 
Författare:
Mats Strandberg
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
342
Utgiven:
Maj 2017
Finns hos:
Bokus/Adlbris



Beskrivning från Goodreads:
Välkommen till Hemmet. En kuslig berättelse om kärlek, vänskap och den största skräcken av alla: att förlora kontrollen över sig själv.


Joel är tillbaka i småstaden där han växte upp. Han har tvingats bli förälder till sin mamma Monika, som nu ska flytta in på demensboendet Tallskuggan.


På hemmet jobbar Joels barndomsvän Nina. De har inte pratat med varandra sedan tonårens smärtsamma avsked.


Monika blir allt sämre när hon flyttat in på avdelning D. Hennes utbrott alltmer våldsamma. Och hon tycks veta saker som hon inte borde känna till. Det är nästan som om något okänt tagit över henne.


Nu förs Joel och Nina åter samman för att rädda Monika - och sig själva

Kommentarer:
Mats Strandberg är en författare som jag läst en del böcker av tidigare och jag såg fram emot att läsa Hemmet och gjorde den mig besviken? Nej inte ett dugg!
Handlingen var intressant och spännande från första stund och de korta kapitlen gjorde att jag bara ville fortsätta att läsa. Det var även vissa delar som var lite kusliga och det gillade jag. Det var den perfekta boken att läsa nu på hösten.

Strandberg språk var som vanligt riktigt bra och fullt av detaljerade miljöbeskrivningar som gjorde det lätt att föreställa sig hur allt såg ut.
Karaktärerna tyckte jag om allihopa och det var intressen att få följa dem.

Hemmet var en riktigt bladvändare som jag bara ville få fortsätta läsa! Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...