måndag 5 april 2021

Marta sover - Romy Hausman

Titel: Marta sover 
Författare:
Romy Hausman
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
316
Utgiven:
September 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
För många år sedan dömdes Nadja för ett fruktansvärt brott och efter sin frigivning önskar hon sig inget annat än att leva ett helt vanligt liv.


Men sedan sker det ett mord och ett ensligt hus på landsbygden blir skådeplatsen för en bisarr lek. Nadjas förflutna gör henne till det perfekta offret. Och till den perfekta mördaren...


Marta sover är en psykologisk thriller som kryper in under huden på läsaren. En bok om skuld och hämnd - och frågan om en förbrytare någonsin kan bli fri igen.


Kommentarer:
Jag gillade författarens bok Älskade barn så jag hade en del förväntningar på Marta sover och tyvärr levde den inte riktigt upp till förväntningarna.

Det tog ett tag innan jag kom in i boken men sedan var det mycket spänning och oväntade vändningar som gjorde att jag bara ville fortsätta läsa.
Jag gillade huvudkaraktären Nadja. Man visste aldrig vart man hade henne. Hon var komplex och hon var svår att lita på. Dock förstod jag inte varför Pauls perspektiv var med i boken.

Språket var lättsamt och målande men det var en del tidshopp och ibland blev jag lite förvirrad. Det kan dock beror på att jag var lite distraherad när jag läste vissa delar också.
Även om boken inte riktigt levde upp till förväntningarna tyckte jag ändå att den var bra och jag kan rekommendera den!

Marta sover bjöd på en händelserik läsning och jag ser fram emot att läsa mera av författaren i framtiden.

Betyg 6/10


Tusen tack till Bokförlaget Nona för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...