lördag 31 oktober 2015

The Girl With All The Gifts - M.R Carey


Titel: The Girl With All The Gifts  
Författare: M.R Carey 
Språk: 
Engelska
Antal sidor: 
460 
Utg. datum: 
2014-06-19
Förlag: 
Orbit 
Finns hos: 
Bokus/Adlibris








Beskrivning från Goodreads: 
Melanie is a very special girl. Dr. Caldwell calls her "our little genius."

Every morning, Melanie waits in her cell to be collected for class. When they come for her, Sergeant Parks keeps his gun pointing at her while two of his people strap her into the wheelchair. She thinks they don't like her. She jokes that she won't bite, but they don't laugh.

Melanie loves school. She loves learning about spelling and sums and the world outside the classroom and the children's cells. She tells her favorite teacher all the things she'll do when she grows up. Melanie doesn't know why this makes Miss Justineau look sad.


Det är svårt att förklara vad boken handlar om utan att avslöja handlingen för mycket men jag kan säga att det är en annorlunda handling med mycket spänning, oväntade händelser, lite små läskiga inslag och samtidigt är det är fin berättelse på något sätt.

Jag visste knappt någonting om den innan jag läste den och det tror jag var bra för den blev så fängslande när jag började läsa den, och jag älskade den! Den var svår att lägga ifrån sig för det hände mycket hela tiden så man ville veta fortsättningen. Har du inte läst den än så gör det!

Mitt favoritcitat: 


“She’s lived in Plato’s cave, staring at the shadows on the wall. Now she’s been turned around to face the fire.”


Betyg 9/10 

2 kommentarer:

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...