måndag 8 augusti 2016

Book Haul

Några nya böcker har dykt upp senaste tiden, så tänkte visa upp dem. 


Vi var i Kalmar under semester och åkte över till Öland några dagar och i Borgholm fanns det en väldigt söt och trevlig bokhandel så självklart var jag tvungen att köpa några böcker där. 


Efter ha läst Livet efter dig av Jojo Moyes som jag gillade väldigt mycket vill jag gärna läsa mer av henne så det blev två böcker av henne, Arvet efter dig och Sista brevet från din älskade
Kvinnan på tåget av Paula Hawkins vet jag inte så mycket om men eftersom det var 4 för 3 fick den följa med. 
Jane Eyre av Charlotte Bronte är en klassiker som jag velat läsa länge och nu när jag såg den där kunde jag inte låta bli att köpa den. 


Från TBD: 
Uprooted av Namoi Novik, hur snyggt är inte det här omslaget? Jag är helt kär i det, och jag hoppas att innehållet kommer vara lika bra!


Efter att ha lånat Pivot Point från biblioteket men Split Second fanns inte inne när jag ville låna den så köpte jag dem istället, och de var väldigt billiga på TBD så jag blev väldigt glad. Jag hoppas att läsa Split Second väldigt snart för Pivot Point var hur bra som helst! 


En till fynd från TBD var Blue Lily, Lily Blue av Maggie Stiefvater, ännu ett jättefint omslag! Jag har älskat det första böckerna i serien och hoppas att den här är minst lika bra som de tidigare. 


The Beauty of Darkness av Mary E. Pearson 
Jag är så glad att jag har den här boken hemma! Jag läste ut The Heart of Betrayl igår och jag hoppas den här blir läst väldigt snart! 

Har du läst någon av dessa och vad tyckte du isåfall? 

4 kommentarer:

  1. Åh, så många fina. Jag har läst Pivot Point + Split Second. Blue Lily, Lily Blue och Uprooted. Alla är jättebra. Och har också nyligen fått hem The Beauty of Darkness. Måste säga att jag blev lite paff över hur tjock den var.. :O Hoppas du kommer att tycka om alla dessa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag ser fram emot att läsa alla, speciellt The Beauty of Darkness men kan hålla om att den var mycket tjockare än jag trodde också, hehe.

      Radera
  2. Svar
    1. Vad roligt att höra! Hoppas den inte står oläst alltför länge :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...