tisdag 2 augusti 2016

Månadssammanfattning: Juli 2016


Böckerna som jag läste under julimånad var:
Vision in Silver - Anne Bishop 
And I Darken - Kiersten White
Amulett: Älvprinsen - Kazu Kibushi 
Amulett:Flykten från Lucien - Kazu Kibuishi
Röd Drottning - Victoria Aveyard (omläsning) 
To All the Boy´s I Loved Before - Jenny Han
On the Fence - Kasie West
Since You Been Gone - Morgan Matson
City of Glass - Cassandra Clare
The Crown and the Arrow - Renee Ahidieh (ej med på bild)
Truthwitch - Susan Dennard (ej med på bild)
An Ember in the Ashes - Sabaa Tahir (ej med på bild) 

Antal lästa böcker: 12
På svenska: 3
På engelska: 9
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 1
Antal tunnisar (under 200 sidor):
Bästa boken: De bästa böckerna var definitivt Truthwitch och Vision in Silver! 

Sämsta boken: -
Månadens överraskning: 
City of Glass, serien blir bara bättre och bättre! 

Månadens besvikelse: -

Snyggast omslag: 
Kommentarer:
Läsningen under juli gick lite upp och ner och jag fick inte lika mycket läst som jag hade velat, men det berodde mycket på att både jag och min man hade tre veckors semester tillsammans och då blev läsningen inte lika prioriterad. 
Men böckerna som jag läste var väldigt bra, och det blev ju några stycken lästa så jag är ändå ganska nöjd. 
Under augusti hoppas jag hinna med att avsluta några serier, och sedan vill jag verkligen läsa om böckerna i Throne of Glass serien innan den efterlängtade Empire of Storms kommer ut i september! Sedan har ju The Cruse Child hunnit släppas också... 

Hur gick läsningen för er under juli? 

4 kommentarer:

  1. Vision in Silver var ju fantastisk. Jag är så nyfiken på vad som kommer att hända i nästa bok. Och kul att du gillade Truthwitch också, det är en av mina favoritböcker för i år. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var den? :) Jag hoppas läsa den fjärde boken väldigt snart! Åh ja, Truthwitch var så bra, älskade vänskapen i den! :)

      Radera
  2. Men hallå? Du hann ju läsa massa böcker!!! Så många som jag är intresserad av att läsa också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja det blev en del ändå, men hade velat ha lite mer tid att läsa iaf ;) Jag läser mindre när jag har semester av någon anledning :P

      Radera

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...