lördag 31 december 2016

Favoritböcker 2016!

Förra året valde jag ut mina 15 favoriter för 2015 och egentligen hade tänkt välja ut mina 16 favoriter för 2016 men jag har läst så många böcker som jag har älskat så det gick helt enkelt inte att bara välja ut 16, så jag valde istället ut 25 böcker som jag av olika anledningar har älskat. Alla har faktiskt inte fått full pott men de har ändå stannat kvar hos mig. Jag har bara valt en bok ur samma serie och inte räknat några omläsningar. Det var otroligt svårt att sätta dessa i någon ordning men alla är favoriter för annars skulle det inte finnas på listan. :) 


25. Ignite Me - Tahreh Mafi 24. The False Prince - Jennifer A. Nielsen 23. Fangirl - Rainbow Rowell 22. Prisoner of Night and Fog - Anne Blankman 


21. Ur Askan - Leigh Bardugo 20. The Lost Hero - Rick Riordan 19. The Heart of Betrayal - Mary E. Pearson 18. The Storyspinner - Becky Wallace 


17. Everything Everything - Nicola Yoon 16. Ljuset vi inte ser - Anthony Doerr 15. My Lady Jane - Cynthia Hand, Brodil Ashton & Jodi Meadows 14. Truthwitch - Susan Dennard
 
13. Wolf By Wolf - Ryan Graudin 12. Maybe Someday - Colleen Hoover 11. Alpha - Rachel Vincent 10. Furthermore - Tahereh Mafi 

9. Livet efter dig - Jojo Moyes 8. Illuminae - Amie Kaufman & Jay Kristof 7. The Well of Ascension - Brandon Sanderson 6. Marked in Flesh - Anne Bishop 

5. Harry Potter och dödsrelikerna - J.K Rowling 4. Winter - Marissa Meyer 3. Words of Radiance - Brandon Sanderson 2. A Court of Mist and Fury - Sarah J. Maas 
1. Empire of Storms - Sarah J. Maas 

Jag hade väldigt svårt att välja mellan ACOMAF eller EoS som min nr 1 men valde till slut EoS eftersom ToG serien är min absoluta favorit serie och jag har läst om böckerna många gånger, och den har en speciellt plats hos mig. 

Vill även passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt år! 

5 kommentarer:

  1. Härligt med så många bra böcker :) Gott nytt år!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så svårt att välja och det känns som att jag har glömt någon också.. :P Detsamma! :D

      Radera
  2. Härlig lista! Och kul att The Storyspinner fick vara med. ;) Och att vi hade samma problem med att välja mellan ACOMAF & EoS. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja jag fick klämma in den ;D Det är ändå ett ganska bra problem att inte kunna mellan två fantastiska böcker :) Kommer säkert bli ännu svårare i år också... :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...