lördag 22 april 2017

Daughter of the Pirate King - Tricia Levenseller

Titel: Daughter of the Pirate King 
Författare:
Tricia Levenseller
Språk:
Engelska
Serie:
Daughter of the Pirate King #1
Antal sidor:
320
Utgiven:
Februari 2017














Beskrivning från Goodreads:
There will be plenty of time for me to beat him soundly once I’ve gotten what I came for.

Sent on a mission to retrieve an ancient hidden map—the key to a legendary treasure trove—seventeen-year-old pirate captain Alosa deliberately allows herself to be captured by her enemies, giving her the perfect opportunity to search their ship.

More than a match for the ruthless pirate crew, Alosa has only one thing standing between her and the map: her captor, the unexpectedly clever and unfairly attractive first mate, Riden. But not to worry, for Alosa has a few tricks up her sleeve, and no lone pirate can stop the Daughter of the Pirate King.

Kommentarer:
Daughter of the Pirate King var en mycket efterlängtad debutbok och det dröjde inte särskilt länge innan jag läste den och den var precis lika bra som jag trodde att den skulle vara!
Jag har alltid gillat pirater och filmerna Pirates of the Carabieen är stora favoriter och jag fick höra lite rykten om att huvudkaraktären Alosa skulle likna en kvinnlig Jack Sparrow och det tyckte jag stämde väldigt bra (ja, iallafall en nykter Jack Sparrow).

Handlingen var både underhållande och spännande men kanske lite förutsägbart i visa stunder men det var inget som jag blev störd av men framför allt så tyckte jag så mycket om Alosa som hade stort självförtroende, var otroligt smart och framför allt så var hon så kickass!
Jag tyckte även mycket om Riden och jag gillade deras relation väldigt mycket framför allt deras konversationer som var mycket underhållande och sedan hade dem verkligen kemi.
Jag är glad över att det kommer en uppföljare för det är mycket mer som jag vill veta…

Daughter of the Prate King blev en ny favorit och om du är som mig och gillar pirater så får du inte missa denna bok!

Citat:
“Oh, the ridiculous things one has to do when one is a pirate.”

Betyg 8,5/10

4 kommentarer:

  1. Precis som du gillade jag den här boken väldigt mycket. Gillade karaktärerna både enskilt och tillsammans. Hade inte väntat mig att skratta så mycket som jag gjorde. Säger bara när Alosa möblerar om. Nä detta är absolut en ny favorit och jag längtar efter att få läsa fortsättningen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade den! Jag längtar också mycket efter fortsättningen! :)

      Radera
  2. Kul att du tyckte så mycket om den här. Det gör mig väldigt nyfiken. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska ge den en chans! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...