söndag 15 juli 2018

Falco - Mons Kallentoft & Anna Karolina

Titel: Falco 
Författare:
Mons Kallentoft & Anna Karolina
Språk:
Svenska
Serie:
Herkulesserien #5
Antal sidor:
361
Utgiven:
Juni 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Femte delen i Herkulesserien är en personlig hämnd mot Zack, och ett terrordåd mot hela Stockholm.

En tonårsflicka utför ett kallblodigt terrordåd i Stockholms tunnelbana. Flera personer dör innan kriminalinspektör Zack Herry skjuter ihjäl henne. Sverige befinner sig i chock. Är flickan en ensam galning eller har hon agerat på högre order?

Polisen Roger Dahl anmäls försvunnen, och hittas kort därpå brutalt mördad. Dahls senaste uppdrag var som hanterare åt Copper , som har infiltrerat en ökänd knarkliga. Nu kräver Copper Zack som ny hanterare. Problemet är bara att ingen vet något om Coppers sanna identitet.

Samtidigt som Zack kämpar med tilliten i den nya kärleksrelationen han håller på att inleda, dras han allt djupare in i utredningen. När bitarna slutligen faller på plats står tusentals människors liv på spel.

Kommentarer:
Falco är den femte boken i Herkulesserien och jag tror att detta är min favorit i serien hittills! Anna Karolina har gjort ett utmärkt jobb med att hoppa in i serien och det märktes knappt att det är en ny författare utan språket var minst lika bra och beskrivande som tidigare.

Alla böckerna i den här serien har gått så fort att läsa eftersom alla har varit så fartfyllda och full av spänning men jag tror att Falco var ännu mer fartfylld och spännande än de tidigare böckerna, och jag gillade det verkligen!

Handlingen var otäck och aktuell då ämnet var terrorbrott men utan att det blev för brutalt, vilket jag uppskattade.
Karaktärerna har man fått lära känna så bra, och jag tycker om dem mer och mer för varje bok. Det var roligt att få veta lite bakgrundshistoria till Zack, och han är en karaktär som har utvecklats en hel del.

Falco var oerhört spännande och en riktigt bladvändare nu väntar jag bara på nästa bok!

Betyg 7/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...