måndag 14 januari 2019

De 20 bästa böckerna jag läste under 2018!

Okej, det här var jättesvårt, och jag har säkert glömt några men här kommer de 20 bästa böckerna, som jag läste 2018. De är lista i den ordningen jag läste dem (och ja det är mycket böcker av Brandon Sanderson, sorry about that, well not really)


1. The Rithmatist av Brandon Sanderson 2. Renegades av Marissa Meyer 3. Salt to the Sea av Ruta Sepetys .
4.Foolish Hearts av Emma Mills 5.A Darker Shade of Magic av V.E Schwab 6. A Torch Against the Night av Sabaa Tahir 7. Obsidio av Amie Kaufman & Jay Kristof 8. Dagen du förstörde allt av Linnea Dahlgren 9. Scythe av Neal Shusterman 10. Restore Me av Tahereh Mafi

11. Children of Blood and Bone av Tomi Adeyemi 12. Jane Eyre av Charlotte Bronte 13. Legendary av Stephanie Garber 14. Wonder av R.J Palacio 15. Allt det vackra är inte förstört av Danielle Younge-Ullman

16. Warbreaker av Brandon Sanderson 17. LifeLik3 av Jay Kristoff 18. The Unexpected Everything av Morgan Matson 19. My Plain Jane av Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows 20. Oath bringer av Brandon Sanderson


2 kommentarer:

  1. Det är så himla svårt att välja ut de man tyckte bäst om. Här får du några av mina: A Court of Mist and Fury av Sarah J Maas (tänker fortfarande på den!), Stjärnstenen av Jo Salmson (så oerhört välskriven! Del två, Draksången, var nästan lika bra) och Skuggsystern av Lucinda Riley. Älskade även Caraval och The Invisible Library (av Genevieve Cogman). Listan kan bli lång! :)
    Jag har flera av böckerna på din lista och vill gärna läsa dem så snart som möjligt. Har ännu inte läst något av Brandon Sanderson, trots att jag följt din blogg så länge. ;) Kanske i år?
    Läser just nu Queen of Shadows, så det kommer väl en rapport så småningom. :) Lite dåligt läsflyt just nu så det dröjer väl ett tag...
    Trist att du har varit sjukskriven mycket (förutom att du hunnit läsa förstås!). Hoppas att du mår bra igen, eller åtminstone bättre! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte lätt att välja, har säkert glömt flera :) Åh vilken härlig lista, får kolla upp några av dem som jag inte läst :) Håller tummarna för att du gör din Sanderson debut i år! ;)
      Tack, det är okej, lite tufft just nu då jag fått reda på att jag har en överaktiv sköldkörtel men får hoppas att medicinen hjälper :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...