onsdag 16 januari 2019

Konstiga huset - Agatha Christie

Titel: Konstiga huset
Författare:
Agatha Christie
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
248
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Adlibris:
Det var en man som gick på en konstig väg.
Han fann en konstig slant på en konstig åkerteg.  
Han köpte sig en konstig katt som tog en konstig mus.  
Sen bodde de tillsammans i ett konstigt hus.
Tre Gavlar heter det konstiga huset i en av Londons mest fashionabla områden. Där bor tre generationer av familjen Leonides tillsammans i bästa sämja.
Men när familjens överhuvud, den ofantligt rike Aristide Leonides, dör under mystiska omständigheter förändras allt. Det står plötsligt klart att någon i familjen är en mördare, och misstankarna riktas omedelbart mot Aristides 50 år yngre änka. 

Men vem är egentligen skyldig, och varför har detta mord begåtts?

Kommentarer:
Jag har läst några av Agatha Christies böcker och jag har än så länge inte blivit besviken och det blev jag inte heller av Konstiga huset.

Konstiga huset är en Christies egna personliga favoriter av hennes egna böcker och boken kom ut 1948. Slutet var så pass chockerande på den tiden att förlaget ville att hon skulle ändra på det, men det ville inte Christie göra.
Jag tyckte att Konstiga huset var riktigt bra, och den hamnar bland mina favoriter av Christie, och mycket beror på att boken utspelar sig i ett hus där ett mord sker, och sedan ett till och jag vet inte varför men jag gillar verkligen när morden sker på samma ställe om ni förstår vad jag menar.
Slutet tyckte jag gjorde boken extra bra, och jag förstår att det var chockande år 1948.

Konstiga huset bjöd på en spännande läsning och precis som Agatha Christie gjorde den inte mig besviken!

Betyg 8/10
 

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

  1. Har nog heller aldrig blivit besviken på en Christie-bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, hoppas vi slipper bli besvikna i framtiden också :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...