fredag 22 februari 2019

Nimona - Noelle Stevensson

Titel: Nimona 
Författare:
Noelle Stevenson
Språk:
Engelska
Serie:
-
Antal sidor:
272
Utgiven:
Maj 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Nemeses! Dragons! Science! Symbolism! All these and more await in this brilliantly subversive, sharply irreverent epic from Noelle Stevenson. Featuring an exclusive epilogue not seen in the web comic, along with bonus conceptual sketches and revised pages throughout, this gorgeous full-color graphic novel is perfect for the legions of fans of the web comic and is sure to win Noelle many new ones.

Nimona is an impulsive young shapeshifter with a knack for villainy. Lord Ballister Blackheart is a villain with a vendetta. As sidekick and supervillain, Nimona and Lord Blackheart are about to wreak some serious havoc. Their mission: prove to the kingdom that Sir Ambrosius Goldenloin and his buddies at the Institution of Law Enforcement and Heroics aren't the heroes everyone thinks they are.


But as small acts of mischief escalate into a vicious battle, Lord Blackheart realizes that Nimona's powers are as murky and mysterious as her past. And her unpredictable wild side might be more dangerous than he is willing to admit.

Kommentarer:
Nimona är ett seriealbum som jag har haft hemma hur länge som helst och väntat med att läsa av någon anledning. Till slut bestämde jag mig bara för att läsa den och jag hade inga egentliga förväntningar på den men jag blev så positivt överraskad över hur bra denna bok var! Om vi börjar med det mindre bra, och det är tecknarstilen. Det är inte riktigt i min smak, men jag har sett mycket värre. Jag föredrar bara inte denna tecknarstil.

Handlingen var så otroligt bra, det innehåll flera saker som jag älskar att läsa om, som t.ex. drakar, skurkar, shapeshifters och massa spänning och många underhållande stunder och sedan har vi vår huvudkaraktär Nimona som jag totalt älskade! Hon är en shapeshifter som försöker bli sidekick till en superskurk och hon tar verkligen ingen skit från någon. Superskurken heter Lord Blackheart och kombinationen mellan Nimona och Blackheart var helt perfekt, det var så underhållande och fint på samma gång.
Det är dessutom en standalone och det är positivt för det är inte alltid man vill lägga ner massa energi på flera serier hela tiden.

Nimona kommer säkert bli en av mina favoriter för 2019 för jag älskade detta seriealbum så mycket och jag hade mer än gärna läst mer om dessa karaktärer!

Betyg 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...