måndag 3 juni 2019

Månadssammanfattning: Maj 2019

Läst i maj:
45. 9 From the Nine Worlds - Rick Riordan (ljudbok) 
46. Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman (ljudbok) 
47. Odinsbarn - Siri Pettersen
48. Gudarnas drottning - Caroline Hurtig 
49. The Long Way to a Small Angry Planet - Becky Chambers (ljudbok)
50. Eld - Sara Bergmark Elfgren  & Mats Strandberg 
51. Skamvrån - Sofie Sarenbrant 
52. Drömmagi - Gabriella P. Kjeilen 
53. Där solen möter månen - Caroline Hurtig 
54. Flykten från tornet - Hanna Blixt 
55. När livet börjar om - Lucy Dillon (ljudbok)

Antal lästa böcker: 11
Svenska/engelska: 9/2
Antal tegelstenar: 2
Antal kortisar:3
Antal ljudböcker:3
Antal omläsningar:
Avslutade serier: 0
Påbörjade serier:2

 
Bästa boken: Eld av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Månadens favorit: Gudarnas drottning av Caroline Hurtig & Odinsbarn av Siri Pettersen
Månadens överraskning: The Long Way to a Small Angry Planet av Becky Chambers
Månadens besvikelse: - 
Snyggast omslag:Skamvrån av Sofie Sarenbrant 

Kommentarer: Läsningen under maj månad har gått lite upp och ner, men jag läste så många bra böcker! Det var väldigt svårt att utse månadens bästa och favoriter för jag gillade alla böcker jag läste. Förutom de som är med på bild så gillade jag verkligen Saker min son behöver veta om världen, Flykten från tornet och novellerna av Caroline Hurtig och Gabriella P. Kjeilen! 
Jag såg nu att jag aldrig la upp någon sammanfattning för april månad så det ska jag försöka fixa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...