tisdag 16 juli 2019

Larona - Karolina Bjällersteds Mickos

Titel: Larona
Författare:
Karolina Bjällersteds Mickos
Språk:
Svenska
Serie:
Till Esperani #2
Antal sidor:
330
Utgiven:
Mars 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Bokus:
Det är dags för årliga förhandlingar mellan Storriket och Enhetliga Kejsardömet, parter i ett krig som aldrig tycks ta slut. I händelsernas centrum finns Larona som fästmö till prins Rostal av Storriket. Krigslyckan verkar vända uppåt när det viktiga Norrstad återerövras ur fiendens hand. Men vem har egentligen tagit makten i Norrstad? Och vem är den mystiske betjänten som så snabbt fått Kungens förtroende? 

Från sin uppsatta position ser Larona att både Storriket och den kungliga familjen håller på att falla samman. Hon dras in i en sammansvärjning som inte bara hotar att stjälpa den uråldriga maktbalansen utan också avslöja vem hon egentligen är.

Kommentarer:
Larona är den andra delen i trilogin  Till esparani. Jag gillade första boken, även om jag hade lite svårt för huvudkaraktären Mantor. I Larona så har vi en annan huvudkaraktär och henne tyckte jag mycket mer om.

Handlingen var fängslande och jag älskade miljöbeskrivningarna som var lite sagolika. Musik är åter igen en del av handlingen och det tyckte jag mycket om då jag själv spelar tvärflöjt.
Larona bjöd på en hel del maktspel och intriger och det var oerhört intressant och spännande och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända!

Larona bjöd på en fängslande läsning och jag ser fram emot att läsa den tredje och sista delen i trilogin väldigt snart!

Betyg 7,5/10

Tusen tack till Fafner förlag för recensionsexemplaret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...