söndag 25 augusti 2019

Vila i frid - Sofie Sarenbrant

Titel: Vila i frid
Författare:
Sofie Sarenbrant
Språk:
Svenska
Serie:
Emma Sköld #1
Antal sidor:
379
Utgiven:
Mars 2012
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
En känd skådespelerska hittas medvetslös i kvinnornas tvagningsrum på Yasuragi Hasseludden och kort därefter upptäcks ett äldre par döda i rum 327. Ingen av incidenterna verkar vara annat än olyckor, men hotellchefen Peter Berg och vd:n Nils Wedén får ändå onda aningar. När ytterligare en person avlider på spa-anläggningen, den här gången i de varma källorna utomhus, går det inte att förneka att det måste finnas ett samband mellan dödsfallen.

Kommentarer:
Vila i frid är första boken i serien om Emma Sköld och jag hoppade in och läste Tiggaren och sedan de senare böckerna utan att läsa de tidigare böckerna och nu bestämde jag mig för att läsa serien i ordning. Jag blev positivt överraskad av Vila i frid.
Handlingen var spännande och jag gillade att boken utspelade sig på Hasseludden då jag själv varit där. Det var så intressant att läsa om karaktärerna när man vet som händer senare i serien.

Vila i frid var en riktigt bra start på serien!

Betyg 7/10
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...