torsdag 28 oktober 2021

Gömstället i Amsterdam - Hanna Blixt & Jakob Blixt

Titel: Gömstället i Amsterdam 
Författare:
Hanna Blix & Jakob Blixt
Språk:
Svenska
Serie:
Historieväktarna #2
Antal sidor:
219
Utgiven:
September 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Tidsresenärerna Milton och Iona hamnar i 40-talets Amsterdam där de av en slump får dela gömställe med ingen mindre än Anne Frank och hennes familj. Det oväntade mötet gör det svårt för Milton och Iona att stå för det löfte de givit de andra tidsresenärerna att aldrig ingripa i historien.


Kommer de att kunna rädda Anne Frank och hennes familj utan att förändra historien? Och hur mycket vet vi om vår historia egentligen?

Kommentarer:
Gömstället i Amsterdam är andra boken i serien Historieväktarna och då jag tyckte mycket om första boken Uppdraget i London så såg jag fram emot att få läsa denna och levde den upp till förväntningarna? Jajamän, Gömstället i Amsterdam var så bra! Det var så roligt att få följa med Milton och Iona men denna gång till Amsterdam under andra världskriget.
Jag gillar också att dessa böcker är så lärorika men utan att det blir för mycket eller tråkigt.

Handlingen bjöd på mycket spänning och miljöbeskrivningarna var riktigt målande. Boken var väldigt fängslande för jag läste ut boken på en dag för att jag inte kunde sluta läsa!

Jag kan varmt rekommendera dessa böcker till både vuxna och barn!

Betyg 8/10


Tusen tack till Hanna och Tukan förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...