torsdag 28 oktober 2021

Glorian - Hanna Blixt

Titel: Glorian 
Författare:
Hanna Blixt
Språk:
Svenska
Serie:
När djuren vaknar #1
Antal sidor:
266
Utgiven:
Oktober 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Dystopisk spänning i övervakningens tid


Ett nytt virus har precis svept över jorden. Även om naturen tillfälligt har fått återhämta sig har människan under alltför lång tid misskött planeten. Klimatflyktingarna är många, nationsgränser börjar suddas ut. Samhället präglas av övervakning med hjälp av drönare, mobiltelefoner och en ny produkt som ska rädda världen. 


Under virusutbrottet har människan tvingats ta ett steg tillbaka, vilket har gett plats för djuren att ta sig in i samhällena. Men när livet börjar återgå till det normala vill inte djuren backa undan. De börjar snarare uppträda aggressivt - något som forskaren Caroline tror sig veta orsaken till. Någon vill till varje pris förhindra att sanningen kommer ut.


Kommentarer:
Jag har tyckt om alla böcker som jag läst av Hanna Blixt så när jag fick förfrågan att läsa Glorian tackade jag givetvis ja. Denna bok är annorlunda jämfört med Hannas tidigare böcker, det är ny genre jämfört med vad Hanna burkar skriva och jag kan nu säga att Hanna kan skriva precis vad som helst och det fungerar för Glorian var så bra!

Det är mycket som händer i Glorian, det en dystopi full av spänning, ett virus som svept över jorden, djur, och mycket mycket mer. Allt detta gjorde att jag inte kunde sluta läsa när jag hade börjat och nu längtar jag bara efter uppföljaren!
Vi får träffa ett gäng karaktärer och jag tyckte om allihopa, de var väldigt olika varandra och intressanta på olika sätt. Jag gillade språket som var så fint och fullt av detaljerade miljöbeskrivningar.

Glorian bjöd på så mycket spänning och slutet gjorde mig minst sagt pepp på att läsa uppföljaren! Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10


Tack till Hanna Blixt och Historiska media för recensionsexemplaret! 
 

2 kommentarer:

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...