söndag 15 maj 2022

Tidsfördriv - Matilda Gunarsson Rathsman

Titel: Tidsfördriv
Författare:
Matilda Gunnarsson Rathsman
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
410
Utgiven:
September 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 


Beskrivning från Goodreads:
My ska dö om ett år. Precis som alla andra har hon vetat ända sedan hon var liten vilken dag hon ska dö på. För My kommer den dagen bara lite tidigare än för de flesta andra. 18 år är inget speciellt långt liv. Varje kväll, precis innan hon somnar, får My en syn. Så är det för alla, och synen visar det sista man kommer att se innan man dör. Vissa ser eldslågor eller vatten, de flesta ser bara ett mörker. My ser ett par intensivt gröna ögon. 


När nedräkningen av hennes sista år har börjat träffar hon Theodor Ed, som fascinerar henne på ett sätt hon aldrig upplevt tidigare. Theodor som inte verkar följa några regler och som hela tiden kommer med antydningar om att ens öde kanske inte är helt bestämt. Theodor som har ett par intensivt gröna ögon.

Kommentarer:
Tidsfördriv är författarens debut och en strålande sådan! Språket var både poetiskt och målande och mitt intresse hölls hela tiden uppe då jag tycker att det är en annorlunda bok med ett mycket intressant koncept! Boken bjöd in till sträckläsning och jag kunde inte lägga den ifrån mig.
Karaktärerna kändes allihopa verklighetstrogna och jag kände att jag kunde relatera till karaktäerna även fast jag inte är särskilt lik någon.

Tidsfördriv bjöd på en härlig läsning dessutom måste jag ju nämna det otroligt vackra omslaget!

Betyg 7/10 


Tack till VoxbyOpal för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...