tisdag 31 maj 2022

Havsfödd - Lovisa Wistrand

Titel: Havsfödd
Författare:
Lovisa Wistrand
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
482
Utgiven:
Maj 2022

Finns hos: Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
”Om du sätter din fot i havet så kommer du att dö.”


Liandras mormor är övertygad om att det vilar en förbannelse över kvinnorna i deras släktled och gör allt för att hon inte ska drunkna. Men Liandra dras ändå till havet. Snart slukas hon av djupet tillsammans med Nataniel, barndomsvännen som övergav henne.


Istället för att dö vaknar Liandra upp till en värld helt olik den på land. Hon har blivit förd till en undervattensstad, där friden emellertid blir kortvarig. Staden attackeras av monstruösa varelser och i kaoset ser hon Nataniel med fienden. Han överlevde och han är en av dem.


Nu måste Liandra och hennes allierade söka upp en mytomspunnen artefakt som sägs ge bäraren kraften att rädda havet från all ondska, men vad händer med personen som tvingas bära den?

Kommentarer:
Lovisa Wistrand har gjort det igen! Ännu en gång fångar hon läsaren från första stund och tar sedan med dem på ett spännande äventyr, denna gång under havsytan och det var bara så så bra!

Språket är magiskt och otroligt fängslande och jag älskade alla miljöbeskrivningarna av världen under vattnet, det var så fascinerande. Om du någon gång önskat att du var en sjöjungfru kommer du älska den här boken, det kan jag lova!

Karaktärerna tyckte jag mycket om, och kemin mellan Liandra och Nathaniel kunde man nästan ta på, det var så bra.
Handlingen var fartfylld och riktigt spännande och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.

Havsfödd bjöd på en riktigt förtrollande läsning och den klättrar upp bland mina favoriter och jag kan inte nog rekommendera den!

Betyg 9/10


Tack till Seraf förlag för att jag fick förhandsläsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...