torsdag 11 maj 2023

Nattkrigaren - Sabine Mickelsson

Titel: Nattkrigaren 
Författare:
Sabine Mickelsson
Språk:
Svenska
Serie:
Skuggriket #1
Antal sidor:
Utgiven:
Maj 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 



Beskrivning från Bokus:
Efter att ha varit nära att drunkna som barn börjar Ella se skuggvarelser, vilket slutar med att hon hamnar på en psykiatrisk avdelning. När hon äntligen blir utskriven har hon ingen att ty sig till förutom sin gammelfaster. 


Men det dröjer inte länge innan skuggorna dyker upp igen och Ella upptäcker att det finns en värld bortom hennes egen ... En värld som hotar människornas existens. 


När allt rasar samman omkring henne bestämmer sig Ella för att lämna gammelfasterns gård och jaga rätt på den som ligger bakom allt elände. Men vem kan hon egentligen lita på i Skuggriket?

Kommentarer:
Nattkrigaren är första delen i trilogin om Skuggriket och jag fastnade redan vid första sidan, och sedan gick det inte att sluta läsa. Oj så otroligt fängslande Nattkrigaren var!

Handlingen var riktigt spännande och intressant och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända härnäst.
Boken tar även upp viktiga ämnen som psykisk ohälsa och gjorde det på ett bra sätt.
Karaktärerna var så bra beskrivna och jag fastnade verkligen för dem, speciellt Ella som var så otroligt stark.

Hur ska jag kunna vänta tills nästa bok släpps? Jag vill ha mer! 

Nattkrigaren bjöd på en fängslande läsning där karaktäerna fångade mitt hjärta och jag ville bara att det skulle gå bra för dem.


Betyg 8,5/10

Tack till Seraf förlag för att jag fick förhandsläsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...