söndag 20 november 2016

Hollow City - Ransom Riggs

Titel: Hollow City 
Författare:
Ransom Riggs
Språk:
Engelska
Serie:
Miss Peregrines Peculiar Children #2
Antal sidor:
Utgiven:
Februari 2015















Beskrivning från Goodreads:
This sequel to the first novel, Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children, begins in 1940, immediately after the first book ended.

Having escaped Miss Peregrine’s island by the skin of their teeth, Jacob and his new friends must journey to London, the peculiar capital of the world. Along the way, they encounter new allies, a menagerie of peculiar animals, and other unexpected surprises.

Kommentarer:
Hollow City är andra boken i Miss Peregirnés Peculiar Children serien och handlingen tar upp precis där första boken slutade så jag är glad över att jag inte väntade särskilt länge med att läsa Hollow City.
Fotografierna var precis som i första boken riktigt fina och tillförde så mycket till läsupplevelsen. 

Handlingen tyckte jag var en aning långsam och det var väl egentligen inte förens mot slutet som det började hända saker, men sedan var slutet  otroligt spännande och jag är glad över att jag har sista boken hemma för den hoppas jag länge väldigt snart för jag vill verkligen veta hur allt kommer att sluta får våra karaktärer Jacob, Emma, Olive och alla de andra!

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Jag har också sista boken kvar att läsa och ser verkligen fram emot den :) Det är ju spännande nu alltså ^^;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Hoppas vi kommer gilla den båda två :)

      Radera

Flyg, flyg - Susanna Lundell

Titel: Flyg, flyg Författare: Susanna Lundell Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 128 Utgiven: September 2023 Finns hos: Bokus / Adli...