söndag 6 augusti 2017

Crooked Kingdom - Leigh Bardugo

Titel: Crooked Kingdom 
Författare:
Leigh Bardugo
Språk:
Engelska
Serie:
Six of Crows #2
Antal sidor:
546
Utgiven:
September 2016














Beskrivning från Goodreads:
When you can't beat the odds, change the game.

Kaz Brekker and his crew have just pulled off a heist so daring even they didn't think they'd survive. But instead of divvying up a fat reward, they're right back to fighting for their lives. Double-crossed and badly weakened, the crew is low on resources, allies, and hope. As powerful forces from around the world descend on Ketterdam to root out the secrets of the dangerous drug known as jurda parem, old rivals and new enemies emerge to challenge Kaz's cunning and test the team's fragile loyalties. A war will be waged on the city's dark and twisting streets―a battle for revenge and redemption that will decide the fate of the Grisha world.

Kommentarer:
Crooked Kingdom är den andra och den avslutade delen i Six of Crows duologin och jag läste faktiskt om Six of Crows innan jag läste Crooked Kingdom och det var jag glad över för att jag tyckte mycket mer om Six of Crows när jag läste om den!
Crooked Kingdom var allt jag önskade och lite till och en perfekt avslutning på duologin!

Handlingen var minst sagt oförutsägbar och väldigt actionfylld och jag älskade varje sida. Det var vissa delar som gjorde mig gråtfärdig och det är inte ofta jag känner så.
Det som jag gillade mest var ändå helt klart dessa karaktärer, Kaz, Inej, Nina, Jesper, Wylan och Matthias. Allihopa är helt fantastiska på sitt sätt och jag älskade allihopa! Inez var fortfarande min absoluta favorit men jag älskade som sagt allihopa. Dessutom finns det flera par som jag också älskar!
Även fast jag är nöjd med att det bara var två böcker så hade så gärna haft en epilog eller något mer att läsa för jag känner mig inte riktigt klar med karaktärerna… men det är tur att man kan läsa om böckerna!


Citat:
“I would have come for you. And if I couldn't walk, I'd crawl to you, and no matter how broken we were, we'd fight our way out together-knives drawn, pistols blazing. Because that's what we do. We never stop fighting.”

“Have any of you wondered what I did with all the cash Pekka Rollins gave us?"
"Guns?" asked Jesper.
"Ships?" queried Inej.
"Bombs?" suggested Wylan. "Political bribes?" offered Nina. They all looked at Matthias. "This is where you tell us how awful we are," she whispered.” 

Betyg 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...