tisdag 29 augusti 2017

Veckans topplista - Böcker jag ser fram emot att läsa i höst


Temat för  veckans topplista hos Johannas Deckarhörna är vilka böcker som vi ser fram emot att läsa i höst och det var inte helt lätt att bara ta med fem stycken, men här mina fem val: 

1. Vi mot er av Fredrik Backman 

2. Nattfilm av Marisha Pessl 

3. The Book Thief av Markus Zusak 
4. The Night Circus av Erin Morgenstern 
5. Warbreaker av Brandon Sanderson 



Alla dessa böcker (förutom Vi mot er) har jag haft hemma ett tag och nu hoppas jag att de blir lästa för jag vill verkligen läsa allihopa! 


32 kommentarer:

  1. Nattfilm och Boktjuven har jag läst, båda är riktigt bra böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tyckte om dem! Hoppas jag också gör det :)

      Radera
  2. Nattfilm tyckte jag var riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, jag hoppas jag också gillar den :)

      Radera
  3. Ser ut som du har mycket bra läsning framför dig!

    SvaraRadera
  4. Boktjuven är otroligt läsvärd. Nummer 1, 2 och 4 har jag som väntar i min bokhylla. Kanske blir någon av dem läst under hösten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tyckte om Boktjuven, jag hoppas jag gillar den lika mycket :)

      Radera
  5. Nattfilm, Boktjuven och Nattens cirkus är jättebra! :) Vi mot er ska jag börja läsa idag eller i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra! :) Hoppas du gillar Vi mot er! :)

      Radera
  6. Härliga böcker som även jag borde ge mig på!!!

    SvaraRadera
  7. Lite tråkigt men Backmans bok klickade jag märkligt nog inte riktigt med.. Och Boktjuven gjorde jag inte heller det med :P Det känns synd för jag gillar dem ändå på nått vis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det så att man inte riktigt klickar med en bok, det är helt okej :)

      Radera
  8. Nattfilm och Boktjuven har jag läst. Båda var bra men särskilt Boktjuven.

    SvaraRadera
  9. Vi mot er har jag precis börjat läsa.
    Rekommenderar verkligen Boktjuven!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar Vi mot er, jag har bara hört gott om Boktjuven så jag hoppas jag kommer gilla den :)

      Radera
  10. Boktjuven tyckte jag väldigt mycket om och Nattfilm borde jag också läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade Boktjuven, jag hoppas jag gillar den med :) Nattfilm verkar väldigt intressant eller hur? :)

      Radera
  11. Ja där finns några stycken som väntar i min bokhylla också

    SvaraRadera
  12. Nattfilm står sedan länge på min TBR - lista. The nightcirkus står i min hylla alltsedan rean 2016, tror jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas de blir lästa snart och att du tycker om dem då :)

      Radera
  13. Nattfilm och Boktjuven tyckte jag om! Backmans är jag nyfiken på ;)

    SvaraRadera
  14. Ska läsa Backmans Björnstad (sist av alla) och då kanske det blir nästa oxå. Boktjuven var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste precis klart Björnstad själv så du är nog inte sist ;)

      Radera
  15. Nattfilm, Boktjuven och Nattens cirkus är tre riktigt bra böcker! Vi mot er vill jag också läsa, den är på väg hem till mig nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillade dem, jag hoppas att jag också kommer att göra det :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...