onsdag 9 augusti 2017

Zack - Mons Kallentoft & Markus Lutteman

Titel: Zack 
Författare:
Mons Kallentoft & Markus Lutteman
Språk:
Svenska
Serie:
Herkulesserien #1
Antal sidor:
424
Utgiven:
Juni 2014













Beskrivning från Goodreads:
Fyra asiatiska kvinnor hittas brutalt avrättade i en lägenhet. En femte dumpas svårt stympad utanför Södersjukhuset. Att döma av hennes sargade kropp har hon blivit attackerad av hundar.

Tjugosjuårige Zack har gjort kometkarriär inom Stockholmspolisen. På dagarna är han en driven kriminalinspektör vid Särskilda enheten. På nätterna flyr han verkligheten med droger på klubbar. Han vet att det inte kommer att hålla, men de blodiga minnena från hans barndom driver honom mot avgrunden.

Jagad av polisens internutredare försöker Zack tillsammans med kollegan Deniz att lösa den värsta mordvågen i Sveriges moderna historia. Handlar det om kvinnohat, rasism eller människohandel? Det enda som är säkert är att fler kvinnor kommer att dö om de inte hittar mördaren.

Kommentarer:
Zack är första boken i Herkulesserien och som ni säkert vet vid det här laget så är deckare ingen genre som jag ofta läser, men den här serien lockade ändå, och den visade sig vara bra!

Handlingen var verkligen full av action, och vissa delar var väldigt våldsamma  och brutala så det kändes nästan som att man befann sig mitt i actionfilm och jag gillade det även om jag inte riktigt tycker om när det blir alltför våldsamt och vissa delar var lite för mycket för mig.
När det gäller karaktärerna så var det ingen av dem som jag fastnade för på en gång även om jag gillade Zack mest eftersom han minst sagt är en riktigt antihjälte och det var otroligt intressant att läsa om. Däremot kändes han ganska overklig i vissa sammanhang men jag ser fram emot att lära känna honom bättre i nästa bok i serien.

Zack var en bra bok som jag gillade mer än vad jag trodde att jag skulle göra, och hade den inte varit så våldsam i vissa delar hade jag nog gillat den ännu mer. 
 Zack var minst sagt väldigt spännande och dessutom slutade boken med en riktig cliffhanger så jag är glad över att jag har nästa bok i serien hemma för det dröjer nog inte länge förens jag plockar upp den!

Betyg 6/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...