onsdag 5 juni 2019

Flykten från tornet - Hanna Blixt

Titel: Flykten från tornet 
Författare:
Hanna Blixt
Språk:
Svenska
Serie:
Äventyren i sagofallen #5
Antal sidor:
128
Utgiven:
Maj 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Adlibris:
Än en gång breder ondskan ut sig i Sagofallen. Barn försvinner spårlöst både i Sagofallen och i Mirroria. Det ryktas att det är Svarta tornet som ligger bakom. Syskonen Sofia och Leo kastas på nytt in i ett farligt äventyr och får i uppdrag att försöka rädda barnen. Men vem är Svarta tornet och var ska de ens börja leta?
Flykten från tornet är ett fartfyllt äventyr bland drakar, fladdermöss och jagande soldater i en kamp mot tiden, där striden står mellan Svarta och Vita tornet.

Kommentarer:
Flykten från tornet är den femte delen i äventyren i sagofallen och jag vet att jag skrev att Den magiska rustningen var min favorit men jag tyckte faktiskt att Flykten från tornet var ännu bättre!
Det var så roligt att få följa med Sofia och Leo på ett nytt och spännande äventyr i sagofallen och i den här boken får vi följa två äventyr parallellt med varandra, vilket var väldigt roligt.

Precis som i de tidigare böckerna så var Flykten från tornet  fängslande från första sidan och full av vackra illustrationer. Jag vet att jag alltid nämner illustrationerna men de är så fina att jag måste nämna dem i varje recension.

Handlingen var minst lika fartfylld och spännande som de tidigare böckerna och även om man nu har läst om sagofallen i några böcker så vet man aldrig vad som ska hända där och vad som dyker upp. Den här gången får syskonen vara med om en hel del då det till och med dyker upp jättar, drakar och fladdermöss.

Flykten från tornet bjöd på ett fängslande, spännande och välskrivet äventyr i sagofallen och nu längtar jag bara efter nästa bok!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...