tisdag 13 augusti 2019

Eld - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren

Titel: Eld
Författare:
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Språk:
Svenska
Serie:
Engelfors #2
Antal sidor:
634
Utgiven:
April 2012
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.


Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan

Kommentarer:
Eld är andra boken i engelfors trilogin och den var minst lika bra som Cirkeln, om inte ännu bättre!
I Cirkeln kände jag mig lite förvirrad när det hoppade mellan karaktärerna så mycket men nu när man lärt känna allihopa var det bara roligt att få läsa ur allas perspektiv. Karaktärerna gillar jag verkligen, de är alla så olika med olika personligheter och jag gillade att läsa om alla.
Även fast boken är över 600 sidor så gick den fort att läsa eftersom jag hela tiden ville veta vad som skulle hända och de sista 200 sidorna var riktigt spännande.

Betyg 9/10
 

2 kommentarer:

  1. Jag gillade verkligen den här trilogin och om jag inte minns fel tyckte jag också att nummer två var bäst. Det märktes knappt att den var så tjock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur, den gick så fort att läsa :)

      Radera

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...