torsdag 9 juli 2020

Tjurnatten - Caroline Hurtig

Titel: Tjurnatten 
Författare:
Caroline Hurtig
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
336
Utgiven:
Mars 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Bokus:
När Vala blir utvald att delta under tjurnatten anar hon inte att hennes liv kommer förändras för alltid. Att allt hon trodde att hon visste om sig själv och om dem omkring henne är en lögn. 

Efter en rad traumatiska händelser som väcker något till liv i hennes själ, något som borde förblivit slumrande, förvandlas hennes liv till en kamp. En kamp mot ödet och den väg hon omedvetet dömt sig själv till att vandra. 

Det finns ingen återvändo men Vala är besatt av att hitta en utväg. 

Linder inser inte betydelsen av tjurnatten förrän det är försent. Han hade aldrig räknat med att den skulle komma att påverka varje val han gör. 

I ett liv kantat av mörker är hon ljuset.


Han kommer göra allt för att inte förlora henne.

Kommentarer:
Tjurnatten är en fristående fantasy bok som utspelar sig i samma värld som författarens serie Själarnas öden.
Jag var tyvärr påväg in i en lässvacka när jag läste Tjurnatten men den hjälpte mig att komma ur den då det var precis en bok som Tjurnatten jag behövde!
Den är lite annorlunda jämfört med Hurtigs andra böcker då det är mer fokus på romantik än action men jag gillade det. Jag gillade att läsa om Vala och Linders relation och både karaktäerna tyckte jag mycket om. Jag ville bara att det skulle gå bra för dem.

Det är även så mycket känslor man får känna under bokens gång och jag tyckte att man riktigt kunde känna känslorna som karaktäerna kände.
Språket var precis som i Hurtig andra böcker, helt magiskt och fängslande och jag älskade det.
Nu får jag bara ta och längta tills Hurtig släpper en ny bok för jag behöver något mer av läsa henne nu!

Tjurnatten bjöd på en fängslande läsning med härliga karaktärer och ett helt magiskt språk! Rekommenderas varmt!

Betyg 7,5/10

Tusen tack till Seraf förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...