onsdag 23 september 2020

Flickan från Terra - Cornelia Johansson

Titel: Flickan från Terra 
Författare:
Cornelia Johansson
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
348
Utgiven:
Augusti 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Bokus:
"Priya är arkeolog. Med sitt team besöker hon fjärran planeter och undersöker ruinerna från försvunna civilisationer. Under en utgrävning hittar Priya något häpnadsväckande, koordinaterna till människornas förlorade hemvärld. Nu kan hon bli den första människan på 50000 år som sätter sin fot på Terra. Men resan dit blir oändligt mycket farligare än hon tänkt, och väl där hittar de något helt oväntat. En flicka.


Flickan från Terra är en science fiction roman med färgstarka karaktärer, svekfulla intriger och mysterier som sträcker sig genom tiden.

Kommentarer:
Flickan från Terra är en science fiction roman och jag tycker alltid om att hitta nya svenska författare som skriver science fiction. Detta omslag är dessutom helt otroligt fint.
Flickan från Terra är författarens debut roman och jag tyckte att det var en riktigt bra debut.

Handlingen var spännande och hade hela tiden ett driv framåt, vilket gjorde att jag hela tiden ville fortsätta att läsa.
Språket var lättsamt och fullt av humor, vilket jag gillade.

Det är många karaktärer som vi får lära känna och som kommer från olika planeter och är av olika raser så ibland hade jag svårt att hålla i sär dem och hade uppskattat om det fanns ett personregister med i boken.
Något jag gillade lite extra var att det är många starka kvinnliga karaktärer med i den här boken, och jag tyckte mycket om att läsa om dem, speciellt Priya (som dessutom har det häftigaste yrket som helst).

Flickan från Terra bjöd på en spännande läsning med härliga karaktärer!

Betyg 6/10


Tusen tack till Fafner förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...