onsdag 27 juli 2022

Guldkompassen 3 - Philip Pullman & Stéphane Melchior-Durand

Titel: Guldkompassen 3
Författare:
Philip Pullman & Stéphane Melchior-Durand
Språk:
Svenska
Serie:
Guldkompassen seriealbum #3
Antal sidor:
68
Utgiven:
Mars 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Lyra reser i en ballong mot Svalbard, där hennes far Lord Asriel har tillfångatagits av pansarbjörnarnas kung. Hennes färdkamrater på den farofyllda resan mot norr är aeronauten Lee Scoresby, Lyras vän Roger, som de räddat från mrs Coulter, häxan Serafina Pekkala och den väldige Iorek Byrnison, pansarbjörnen som är redo att kämpa intill döden för Lyra.

Kommentarer:
Ja då är alla tre delarna lästa och då volym 1 och 2 inte var något för mig, men jag kände ändå att jag ville läsa alla tre då jag ändå hade köpt dem, antog jag att jag inte skulle tycka något vidare om volym 3 heller och jag hade rätt. Denna var också bara okej, och i skrivandes stund har jag faktiskt sålt dem och jag hoppas den nya ägaren ska tycka bättre om dem. Jag funderar dock på om jag ska läsa boken och se om jag tycker bättre om den, men jag är lite osäker.

Betyg 4/10
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...