onsdag 15 mars 2023

Draken - Isabelle Törnqvist

Titel: Draken 
Författare:
Isabelle Törnqvist
Språk:
Svenska
Serie:
Enigmatrilogin #3
Antal sidor:
385
Utgiven:
September 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
I Shirin råder en ny ordningsmakt och Svalas inflytande är starkare än någonsin. Efter att ha konfronterats med sina mörka sidor börjar hon inse vilken roll hon har att fylla, att hon är den som ska leda folket mot frigörelse från CC och hans dödsherdar. Segern känns nära, Svala och hennes allierade är bara ett steg ifrån att skapa det mäktigaste vapnet på jorden - Draken. Men när något går fel kastas hela planen om intet. En mystisk sjukdom sveper genom staden och Svala är en av dem som drabbas. 

Jäger gör en upptäckt om chimärerna som förändrar allt och Ahren får ett nästintill ogenomförbart uppdrag av Draken. Han ställs inför ett omöjligt val som kommer att avgöra hela Shabalas öde.

Kommentarer:
Draken är den tredje och sista delen i Enigmatrilogin och jag tyckte att detta var ett bra slut på trilogin. Den är dock inte min favorit i serien utan det är nog första boken.
Det tog ett tag innan jag riktigt kom in i boken men när jag väl hade gjort det kunde jag inte sluta läsa. Det är korta kapitel och språket är väldigt bra, så boken gick fort att läsa.

Handlingen är det svårt att säga något om men författaren har verkligen lyckats med både världsuppbygget och karaktäerna.
Karaktäerna är verkligen så härliga och jag gillar speciellt Svala och Jäger. Karaktäerna är också så olika varandra och det finns bra representation bland dem.

Draken bjöd på en fängslande läsning och jag kan rekommendera att ni plockar upp den här serien!

Betyg 6,5/10


Tack till författaren & Hoi förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...