tisdag 9 januari 2024

Den sista djävulen att dö - Richard Osman

Titel: Den sista djävulen att dö 
Författare:
Richard Osman
Språk:
Svenska
Serie:
Torsdagsmordsklubben #4
Antal sidor:
400
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Det är annandag jul och ett farligt paket smugglas utmed den brittiska kusten. När paketet råkar försvinna utbryter kaos. Antalet döda ökar oroväckande, bland annat en person som är nära knuten till våra kära pensionärer i Torsdagsmordklubben. Den till synes oknäckbara gåtan måste lösas innan någon i klubben riskerar sitt liv.


Torsdagsmordklubben tycks stå inför sin mest dödsföraktande motståndare hittills. Tiden rinner ut och en mördare är på väg mot Coopers Chase. Har turen slutligen vänt för vännerna i Torsdagsmordklubben? Och vem blir den sista djävulen att dö?

Kommentarer:
Detta är den fjärde boken i serien Torsdagsmordsklubben och den här serien är så spännande, underhållande och karaktärerna är så härliga. Denna del gjorde mig inte besviken och jag hade en väldigt trevlig lässtund. Det var mer fokus på karaktärerna och deras relation än själva mysteriet och jag gillade det. Det var också en rätt så känslosam läsning och ibland är det också trevligt på något sätt. Gillar du pusseldeckare kan jag verkligen rekommendera den här serien!

Betyg 7/10


Tack Albert Bonnier Förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...