torsdag 4 januari 2024

Förvildad - Maria Hernius

Titel: Förvildad 
Författare:
Maria Hernius
Språk:
Svenska
Serie:
Mörkt Paradis #2
Antal sidor:
374
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
» Jagad. Vild. Förtryckt «


Förvildad är andra delen i den spännande och fartfyllda dystopiska trilogin Mörkt paradis.


Efter utmanande prövningar och hårda strider har Eld och Månklanen lyckats med det omöjliga. Men fienden är ständigt på jakt. Varelsernas aktivitet ökar och inte ens den djupaste vildmark går längre att gömma sig i.


I hopp om att hitta hjälp att frita andra människor från varelsernas gårdar och få svar om var hon kommer ifrån, ger sig Eld iväg på en vandring tillsammans med sina vänner genom människans förfallna Europa. Tillsammans måste de korsa ett landskap av ruiner och förrädisk vacker men dödlig natur.


Är sökandet efter svar värt uppoffringarna det mörka paradiset kräver? Och vem är egentligen den riktiga fienden i en värld där alla gör allt för att överleva?


Förvildad tar dig med på en adrenalinpumpande resa genom en skrämmande och djupt engagerande värld.

Kommentarer:
Förvildad är uppföljaren till Mörkt Paradis som jag verkligen gillade och jag såg fram emot att läsa Förvildad och vad tyckte jag? Detta var en bra och välskriven uppföljare i mitt tycke. Handlingen är lite långsammare än i Mörk Paradis, och till viss del hade jag velat ha lite mer action och spänning men samtidigt får vi ju tid att lära känna karaktärerna ännu mer och veta vad de tycker och känner om det nya liv de har hamnat i. Eld och de andra i Månklanen är fascinerande karaktärer att få följa och språket är otroligt målande  fängslande och gjorde att jag verkligen kunde föreställa mig vad som hände och hur allt såg ut. Dessutom är omslaget helt fantastiskt fint! 


Mot slutet hände det också så mycket grejer och slutet lämnade mig med en känsla av att vilja ha mer så nu blir det att längta efter den tredje boken! Jag kan varmt rekommendera Maria Hernius böcker!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...